poniedziałek, 24 czerwca 2013

Widzę, spływam

Ten post będzie hołdem dla utworu, który mnie ostatnio urzekł. Świetnej nutki, której tytuł, stał się również tytułem tej notki.


     

Chciałbym tu krótko przedstawić czterech raperów, którzy nawijają na potrzeby tego utworu.

Cira

Nie poddam się tak łatwo, zawalczę o pełną pulę
O piękną pengę, przyjaźń i nie zamulę
Bo daję temu serce, a zbieram żal i troskę
Czy nawet tam na szczycie marzyciel ma życie gorzkie?

Cira, czyli Michał Ciruk, pochodzi z Białegostoku. Uważam, że jest dobrym raperem, solidnym w skali kraju. Nie należy może do topu na rodzimej scenie hip-hopowej, ale na pewno jest raperem z górnej półki. Wyróżnia się porządnym flow, nieźle dobiera rymy. Ogólnie, warto posłuchać



Hukos

Jeśli ból nas uszlachetnia
To mamy błękitną krew

Hukos, właściwie Bartłomiej Huk, to również Białostoczanin, do tego bardzo dobry raper, z szerokiej czołówki polskiego hh. Jego największą zaletą są świetne teksty. W tym utworze nie widać tego tak mocno, ale wystarczy spróbować przesłuchać album 'Knajpa Upadłych Morderców', żeby się przekonać, że to co napisałem, znajduje odzwierciedlenie w rzeczywistości.

Zeus

Mężczyźni kłamią, kobiety kłamią, liczby nie
jedni odpadną, drudzy zostaną silni w grze

Zeus urodził się w Łodzi. Tak naprawdę nazywa się Kamil Rutkowski. Jest niedawnym objawieniem naszego hip-hopu. Genialny tekstowo, do tego stopnia, że nie mogłem się zdecydować, który świetny cytat wybrać. Zdecydowałem się na oba. Do tego świetne flow. Ma zadatki na stanie się jednym z największych raperów w Polsce. Trzymam kciuki.

Ty wybierasz sobie zawód, co się wiąże z zawodem
by mieć na gaz i na wodę czasami lecisz za wodę

Z.B.U.K.U.


Przecież widzę co się dzieje, widzę to i po mnie spływa
biorę bit, długopis, kartkę, piszę to, idę nagrywać, ej


Michał Buczek. Prudnik. Niezbyt szeroko znany raper, a szkoda. Ma niesamowitą charyzmę oraz dar przyciągania słuchaczy. Bardzo podobają mi się jego zwrotki oraz sposób nawijki. Znajduje on (raper, nie sposób nawijki) miejsce w ścisłym topie moich ulubionych raperów. I słusznie. Polecam jego twórczość.


L - PRO


Świetna produkcja Mateusza Łapota. Bardzo mi pasuje ten bit, do tego udanie komponuje się z flow występujących tu raperów. Gratki.


Głodni z natury


Tak brzmi tytuł płyty Hukosa i Ciry. Gorąco polecam zaopatrzenie się w ten album. Ja również niedługo sobie zafunduję taki prezent.


Tak to właśnie wygląda
8

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz